De eerste BAJA Test-Movie!!!

Laat ons watertanden met de mooiste foto's uit je collectie...
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!

Veel meer power onderin en wielen komen van de grond :)
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
S.W.A.T.
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 597
Lid geworden op: di 03 feb, 2004 12:55
Locatie: landen

Bericht door S.W.A.T. »

Teunie schreef:Titan Fasttrekkers
die heb ik ook op mijn z400 :lol: :lol:
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

S.W.A.T. schreef:
Teunie schreef:Titan Fasttrekkers
die heb ik ook op mijn z400 :lol: :lol:
Hoe bevallen ze??
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Hellracer schreef:Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!

Veel meer power onderin en wielen komen van de grond :)
Begrijp niet goed de redenering. Als die carb wat trekt zoals een Keihin op de YFZ, dan kan de schuif maar zo snel opengaan als je duwt op je duimgas. Die veer vertraagt de schuif niet, die veer zorgt er enkel voor dat de schuif terug dicht gaat als je de duimgas lost.

Het enige effect dat het inkorten van de veer kan hebben volgens mij (en dat is door velen al toegepast) is dat je minder vlug pijn in de duim zal hebben doordat je minder hard op de duimgas moet drukken.

Maar als mijn mechanica nog een beetje goed is kan je hiermee geen throttle response verbetering krijgen. Enkel sneller duwen kan een verbetering geven. Gazze geven lijk of dat wij hier zeggen. :lol: :lol:
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Yep, dat zou ik ook denken. Eerder een psychologisch effect dan werkelijk een powerwinst.
Maar ik ken die carb niet, dus zou het natuurlijk kunnen dat om 1 of andere reden die carb anders in mekaar zitten zodat het idd toch wel effect geeft.
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

No Limit YFZ schreef:
Hellracer schreef:Heb nog een SUPERTIP uitgetest met de BSR-carbs.
Om betere throttle respone te krijgen moet je bij de BSR42 enkle coils van de veer bovenaan in de carb inkorten zodat de Schuif vlugger kan reageren bij het gasgeven en IDD HET WERKT !!!!

Veel meer power onderin en wielen komen van de grond :)
Begrijp niet goed de redenering. Als die carb wat trekt zoals een Keihin op de YFZ, dan kan de schuif maar zo snel opengaan als je duwt op je duimgas. Die veer vertraagt de schuif niet, die veer zorgt er enkel voor dat de schuif terug dicht gaat als je de duimgas lost.

Het enige effect dat het inkorten van de veer kan hebben volgens mij (en dat is door velen al toegepast) is dat je minder vlug pijn in de duim zal hebben doordat je minder hard op de duimgas moet drukken.

Maar als mijn mechanica nog een beetje goed is kan je hiermee geen throttle response verbetering krijgen. Enkel sneller duwen kan een verbetering geven. Gazze geven lijk of dat wij hier zeggen. :lol: :lol:
Tja als je niet weet wat er in de BSR42 of BSR36 zit van Z400 dat begrijp ik het.
Het is niet de veer van de hendel die ik bedoel maar bij BSR-carbs gaat de schuif dus open volgens VACUUM en niet via kabel, volg je me nog?

ER zit een veer boven de naald van de carbu die de schuif naar beneden houd en als de vacuum groot genoeg is gaat die naar boven, als je deze veer wat inkort hoeft die vacuum niet zo groot te zijn en gaat deze schuif veel rapper open en geeft dus betere response.

Kenny heeft dit ook gedaan op zijn BSR42 van de baja en werkt prima en aangezien deze hetzelfde principe is op Z400 of KFX dus BSR36 kan dit daar ook gebeuren :)

Ale hopelijk gesnopen en ben ik nog niet zot hey, psychologisch?? :)
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

ha voila, idd, mooie mod!

Het ene veertje is het andere niet! :) :lol:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Daar is duidelijk over nagedacht!
Toch voel ik lichte weerstand om zomaar op de bonnefooi de veer in te gaan korten....
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Hellracer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 295
Lid geworden op: za 10 jan, 2004 22:03

Bericht door Hellracer »

tja ik ook eerst maar op www.atving.com bij bombardier heeft bijna iedereen deze mods gedaan daarom dat ik het ook gedaan heb en met goed resultaat :)

Je zult misschien beter moeten kijken op Z400central dat ze het daar ook doen, teunie?

Ik bevestig dat het voor de baja wel lukt :D
Power is silver!
But handling is gold!!
Hellracer it's me!!

GASGAS 450 Power !!!
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Teunie schreef:Daar is duidelijk over nagedacht!
Toch voel ik lichte weerstand om zomaar op de bonnefooi de veer in te gaan korten....
ja Teunie, niet doen, direkt een TM36 kopen!!! :wink: 8)

kzal dan es kijken of er niks staat op z400central, tis mij in ieder geval nog niet in het oog gesprongen :?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik wou het ook net gaan vragen daar, maar be my guest Fre ;)
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé :lol:
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Fré schreef:jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé :lol:
:lol:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Teunie schreef:
Fré schreef:jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé :lol:
:lol:
Ok teunie doet de carbu test en ik doe de chasis skid plate en swing arm skid test :lol:
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

Fré schreef:jammaja, ela, speciaal voor jullie hebben Hans en ik de veertest gedaan, nu is het aan jullie om de carbtest te doen hé :lol:
ja :D

nu is het aan jullie :evil: teunie doet test van yoshi 450 kit en carb. en bartie doet van lonestar as, swingarm en skidplates... lekker eerlijk verdeeld :D

oja, fre en ik hebben nu rust omdat we al reviews genoeg hebben gedaan.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Plaats reactie