Problemen Banshee

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Plaats reactie
MO95
Toeschouwer
Toeschouwer

Problemen Banshee

Bericht door MO95 »

Misschien als jullie mijn "voorstel pagina " gelezen weten jullie dat ik een banshee heb gekocht waarbij er met de papieren zijn geknoeid .
Ik heb nu de papieren aangevraagd dat ik er toch mee zou kunnen rijden want de gerechtelijke procedure ging mij veel te veel kosten .
1)Toen ik de laatst aan het poetsen was en deze verticaal wou zetten om de onderkant de poetsen droop er een grote hoeveelheid olie uit , bij vele uren internet onderzoek heb ik gevonden dat het probleem de "breather " was , er zat namelijk geen in . Kort gezegd dus heb ik een beetje zitten offroaden met een gat in mijn motorblok .

Heeft hier iemand ervaring mee of weet iemand een site die snel zulke artikels levert want normaal moet er ook een soort systeem zijn van buisjes waardoor het te veel aan olie goed weg kan vloeien .

En als ik de juiste artikels vindt moet ik dan het motorblok eruit halen want deze zit op een erg krappe plek .

2) deze lekt ook wat olie ter hoogte van de schakeling pedaal ik geloof dat dit van de dichting komt , kan ik deze gewoon van buiten uit vervangen ?

3) De linker achterband van mijn quad rijd een beetje zig zag , het ligt niet aan de as want deze beweegt niet mee , ik zie als ik deze een beetje voor en achter uit duw .
Eerst dacht ik dat het door de zand tussen de velg en de band was , deze heb ik zo gekocht en niet gezien weet niet hoe dit er tussen is kunnen komen . Dus ik de velg er af gehaalt , de band eraf gehaalt en proper gemaakt en terug erop gezet maar dit heeft totaal geen verschil gemaakt . Kan het misschien aan de velg liggen of is de velg krom ?

Bij voorkeur bied ik mijn excuses al aan voor eventueel taal fouten .

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :D
Mus
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: Problemen Banshee

Bericht door Mus »

Wat betreft probleem nummer 2: Hoe ik het altijd deed, was een schroef in de keerring draaien en zo de keerring eruit trekken met een tang.
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

de velg kan idd krom zijn daar deze velg vaak in en op rotondes tegen het verhoogde midden deel komt,even een verkeerde stuurbeweging en je klapt ergens tegen aan met die band.
MO95
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MO95 »

Mus schreef:Wat betreft probleem nummer 2: Hoe ik het altijd deed, was een schroef in de keerring draaien en zo de keerring eruit trekken met een tang.
Nu nog eens kijken waar ik deze kan bestellen en dan uit proberen :applaus: bedankt :D
MO95
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MO95 »

dutchmoose schreef:de velg kan idd krom zijn daar deze velg vaak in en op rotondes tegen het verhoogde midden deel komt,even een verkeerde stuurbeweging en je klapt ergens tegen aan met die band.

Hoe kan ik daarvan zeker zijn want het zelfde model velg vinden zal wel redelijk duur zijn , bedankt :D
DriveandgoSR
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door DriveandgoSR »

Kont op de krik in 1e versnelling zetten en even gas geven en goed op velg letten
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Kan ook je hup zijn natuurlijk. Dus idd je velg testen maar zeker ook even je hup. Test je op dezelfde manier trouwens
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
DriveandgoSR
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door DriveandgoSR »

Ja vergeten idd hub zou ook goed kunnen.
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

waar kwam die olie juist uit gelopen ?
Als je hem achterover zet kan er ook benzine uit de carburators teruglopen in de luchtfilterbak, misschien is het dat geweest ?
MO95
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door MO95 »

JohnBeton schreef:waar kwam die olie juist uit gelopen ?
Als je hem achterover zet kan er ook benzine uit de carburators teruglopen in de luchtfilterbak, misschien is het dat geweest ?
Olie kwam van net boven de achterveer , daar bevindt zich een bevestigingspunt van de het motoblok .
En daar onder zit dat het gaatje waar normaal de "breather " in moest zitten .
Afbeelding
bij de voorbeeld foto is het waar de blauwe buisjes vandaan komen .
Plaats reactie