project: X ofjaa eigelijk R foto's van de nieuwe kappen op pagina 15

Ben je bezig met een project ? Laat ons meegenieten !
yfz-450 king of the quads
Quadrider
Quadrider
Berichten: 330
Lid geworden op: do 01 dec, 2005 18:37

Bericht door yfz-450 king of the quads »

ziet er tog goed uit :duimhoog: gaat wel lekker zo te zien :D
yamaha yfz-450 2006 >>> spoorverbreders voor en achter, nerfbars, heel strips, blauwe aluminium tankdop, Van Hasselt uitlaat, maxis razr banden, yamaha bumpertje, reiger voor veren, cabron hood, schockwears veer hoezen, quad tech stickerset, ander stuur, pro design killswitch, yamaha stuur-rol
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

oke op de 4e pagina staan goede fotos van de a-arm met balljoint

en dit is wat ik van plan ben.
de draad zien op te meten van deze balljoint Afbeelding


dan draai ik bussen met waar ik die draad in tap.
dan zaag ik de balljoints die ik er nu aan heb zitten eraf zoals op onderstaande tekening te zien is.

Afbeelding



vervolgens laat ik die bus op de zelfde plek terug lassen en klaar is het :D

k ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden
CustomCoatingsHelvoirt
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

kan je niet gewoon die balljoint afzagen en die bus uitboren en tappen?
White LTZ-450 - powered by MSD -
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Fré schreef:kan je niet gewoon die balljoint afzagen en die bus uitboren en tappen?
dat kan ik ook nog proberen :D
bedankt voor de tip fré
CustomCoatingsHelvoirt
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

het enige is: hoe ga je die borgen? met een contermoer worden je armen dan iets breder, en wil je dat wel (ook rekening houdend met de breedte van je bovenarmen)?
White LTZ-450 - powered by MSD -
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Fré schreef:het enige is: hoe ga je die borgen? met een contermoer worden je armen dan iets breder, en wil je dat wel (ook rekening houdend met de breedte van je bovenarmen)?

ik wil het borgen met een borg moer inderdaad
maar daar kan ik rekening mee houden als ik dat met die bussen doe want dan maak ik de bus gewoon iets korter
CustomCoatingsHelvoirt
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

Zeer zeker alles goed uitmeten :p
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
mx jake
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2208
Lid geworden op: vr 03 okt, 2003 19:45

Bericht door mx jake »

als je het alleen maar doet om ze te coaten, zou ik een andere oplossing zoeken

de balljoints die je nu wil gaan gebruiken, zijn leuk voor de bovenste A-armen, maar ik ben van mening, niet voor onder

zelfs Wil v/d Laan, die A-armen heeft gemaakt voor raptor met deze balljoints is van dit concept afgestapt, om dat ze simpelweg niet sterk genoeg zijn

de overgang van draad, achter de contermoer, naar de ball is zo dun, dat hij daar breekt (en dat is niet leuk als je heel hard gaat)


ken je het systeem van meassen

daar zit een plaat aan het eind van je A-arm waar je de balljoint aan vast bout met 3 bouten, ik denk een betere optie dan deze
never drive faster then your angel can fly
Quad racer
Quadrider
Quadrider
Berichten: 469
Lid geworden op: zo 25 jun, 2006 21:56
Locatie: Nieuw Wehl
Contacteer:

Bericht door Quad racer »

yamaha tri-z schreef:oke op de 4e pagina staan goede fotos van de a-arm met balljoint

en dit is wat ik van plan ben.
de draad zien op te meten van deze balljoint Afbeelding


dan draai ik bussen met waar ik die draad in tap.
dan zaag ik de balljoints die ik er nu aan heb zitten eraf zoals op onderstaande tekening te zien is.

Afbeelding



vervolgens laat ik die bus op de zelfde plek terug lassen en klaar is het :D

k ben benieuwd wat jullie van dit idee vinden
dit lijkt mij het beste plan
Polaris outlaw 525 IRS
SlOoT
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2187
Lid geworden op: zo 23 nov, 2003 20:25
Locatie: Oezbekistan

Bericht door SlOoT »

mx jake schreef:als je het alleen maar doet om ze te coaten, zou ik een andere oplossing zoeken

de balljoints die je nu wil gaan gebruiken, zijn leuk voor de bovenste A-armen, maar ik ben van mening, niet voor onder

zelfs Wil v/d Laan, die A-armen heeft gemaakt voor raptor met deze balljoints is van dit concept afgestapt, om dat ze simpelweg niet sterk genoeg zijn

de overgang van draad, achter de contermoer, naar de ball is zo dun, dat hij daar breekt (en dat is niet leuk als je heel hard gaat)


ken je het systeem van meassen

daar zit een plaat aan het eind van je A-arm waar je de balljoint aan vast bout met 3 bouten, ik denk een betere optie dan deze
Iets zoals dit ?

Afbeelding
Cannondales cannot just be bought ..They must be earned.
Dutje#82
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2463
Lid geworden op: wo 20 okt, 2004 20:47
Locatie: West-Vl

Bericht door Dutje#82 »

bart, het is M10x1.25 (spoed dus) je hebt linkse en rechtse draadtappen nodig !
BERT'S RACING SHOP


For all You're Pic's WWW.NIFIN.BE
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

Dutje#82 schreef:bart, het is M10x1.25 (spoed dus) je hebt linkse en rechtse draadtappen nodig !
waarom linkse en rechtse draadtappen?
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Vincenzo schreef:
Dutje#82 schreef:bart, het is M10x1.25 (spoed dus) je hebt linkse en rechtse draadtappen nodig !
waarom linkse en rechtse draadtappen?

jaa dat vraag ik me ook af :)
volgens mij maakt de draad richting niet uit


@mx jake


ik heb net even met maessen gebelt en uitgelegt wat ik van plan was.
die vertelde dat hun dat systeem ook gebruikte en da dat het best is en het sterkst.
ook heb ik bij verschillende aftermarket merken gekeken en aantal daarvan gebruiken het zelfde systeem.

onderanderen:

janssen motorsports
eyeball engeneering
jb racing
enzovoorts
Laatst gewijzigd door epix no-fear op wo 29 nov, 2006 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
CustomCoatingsHelvoirt
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

yamaha tri-z schreef:
Vincenzo schreef:
Dutje#82 schreef:bart, het is M10x1.25 (spoed dus) je hebt linkse en rechtse draadtappen nodig !
waarom linkse en rechtse draadtappen?

jaa dat vraag ik me ook af :)
volgens mij maakt de draad richting niet uit
ja M10 is den draaddiameter en 1.25 is de spoed staat toch nergens bij welke kant de draad is? gewoon alle 2 rechtse draad das het makkelijkst ;)
epix no-fear
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2407
Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50

Bericht door epix no-fear »

Vincenzo schreef:
yamaha tri-z schreef:
Vincenzo schreef: waarom linkse en rechtse draadtappen?

jaa dat vraag ik me ook af :)
volgens mij maakt de draad richting niet uit
ja M10 is den draaddiameter en 1.25 is de spoed staat toch nergens bij welke kant de draad is? gewoon alle 2 rechtse draad das het makkelijkst ;)

jaa dat denk ik ook :) temeer omdat je anders ook weer 2 verschillende balljoints moeten kopen
CustomCoatingsHelvoirt
Plaats reactie